НВК "Школа - ліцей журналістики ... - Експериментальна робота
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 09.12.2016, 22:18

НВК "Школа - ліцей журналістики...

Меню сайту

Експериментальна робота

   
 

                                       

 Всеукраїнський експеримент з теми «Науково-методичні засади

впровадження фінансової грамотності в навчально-виховний процес

 навчальних закладів»

           Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 19.07.2012р.  N828 «Про  проведення дослідно-експериментальної роботи на базі загальноосвітніх навчальних закладів  та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації України на 2012-2019 роки» 13-15 серпня 2012 р.  Проект FINREP  разом з Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Національним банком України та Університетом банківської справи НБУ  провів триденний семінар-практикум з курсу «Фінансова грамотність» та методики його викладання. У семінарі взяли участь 50 вчителів з усіх регіонів України, а також українські та міжнародні експерти з питань фінансової грамотності та фінансових ринків. Від Херсонської області у семінарі взяли участь чотири вчителі , у тому числі  вчитель економіки нашого ліцею Гнесюк Ірина Семенівна. За результатами навчання учасники семінару-практикуму отримали сертифікати.

Мета  семінару-практикуму – допомогти вчителям підготуватися до викладання курсу «Фінансова грамотність» протягом 2012/2013 навчального року.

              Впровадження курсу «Фінансова грамотність» ставить за мету запровадити фінансову грамотність та захист прав споживачів  в офіційну програму  освіти України.

              При цьому ставиться ціль: навчити практичним аспектам фінансового планування, управління власними фінансами та відповідальної поведінки споживача фінансових послуг.

            Основні завдання полягають у тому, щоб  допомогти молодим громадянам  України віком від 15 до 16 років  розвинути комплекс навичок, необхідних для  перетворення на обізнаного споживача фінансових послуг, а також надати їм необхідну підтримку для вироблення відповідальної лінії поведінки при запозиченні та заощадженні коштів. 

               У вересні 2012 року ліцей отримав належне методичне забезпечення: по 40 примірників Навчальних посібників «Фінансова грамотність» для учнів, Робочих зошитів для учнів та Посібника для вчителя.

              Оскільки на той час навчальні плани були вже затверджені, дирекція ліцею з метою підвищення рівня фінансової грамотності  учнів організувала роботу гуртка «Фінансова грамотність», у роботі якого взяли участь учні 10 та 11 класів. Заняття гуртка проводилися протягом року з розрахунку  1 година на тиждень. Загальний обсяг часу відповідно до програми становить 30 годин.

Сучасний світ неможливо уявити без фінансів оскільки вони забезпечують функціонування усіх сфер людського суспільства. Використання фінансової інформації, застосування фінансових знань є необхідними елементами будь-якого напряму діяльності людини. Фінансова грамотність допомагає учням  зрозуміти ключові фінансові поняття і використовувати їх для прийняття рішень про доходи, витрати і заощадження, для вибору відповідних фінансових інструментів, планування бюджету, нагромадження коштів на майбутні цілі тощо. Фінансово грамотні люди більшою мірою захищені від фінансових ризиків і непередбачуваних ситуацій. Вони відповідальніше ставляться до управління особистими фінансами, здатні підвищувати добробут за рахунок розподілу наявних грошових ресурсів і планування майбутніх витрат.

Заняття у гуртку  «Фінансова грамотність» дали учням знання про фінансові інститути і пропоновані ними продукти, а також уміння їх за потреби використовувати з розумінням відповідальності за наслідки власних дій.  Опрацювавши всі розділи, учні зрозуміли, що таке гроші і для чого вони потрібні, одержали базові знання про персональні фінанси, податки та податкову культуру, про пластикові картки, грошові перекази, іноземну валюту та валютні операції. Опрацювання таких тем, як власна фінансова безпека, депозити, інвестиції та пенсійні заощадження, дало базові знання як правильно розпоряджатися власним капіталом. Вивчення видів кредитів і кредиторів, а також ознайомлення з фінансовою та юридичною складовими запозичень, страхуванням та особливостями фінансового і бюджетного планування допоможуть учням у майбутньому правильно сформувати власний бюджет і захиститися від ризиків. Oкрім здобуття необхідних фінансових знань, робота у гуртку допомогла учням  розвинути практичні навички їх застосування, що дозволить комфортно почуватися в сучасному світі та приймати правильні самостійні фінансові рішення.

Крім теоретичних занять учні проводили власні спостереження та дослідження роботи банківських та небанківських установ, знайомилися у відділеннях різних банків з переліком та умовами надання послуг (депозити, кредити, пластикові картки, обмін валют і т. п.).

До проведення занять гуртка залучалися працівники Приватбанку та Кредитпромбанку, викладачі фінансових дисциплін Херсонського кооперативного економіко-правового коледжу.

               На початку навчання, у жовтні 2012р., та по закінченню навчання у травні 2013р. Проект FINREP провів анкетування учнів з метою моніторингу рівня фінансової грамотності учнів на початку та в кінці вивчення курсу. Окремо було проведено анкетування учителя з метою отримання відгуків та внесення пропозицій стосовно подальшого викладання курсу "Фінансова грамотність" у ліцеї.

              22 травня 2013 року  на базі Херсонського кооперативного економіко-правового коледжу  заступник начальника Управління освіти і науки Херсонської облдержадміністрації разом із представниками Управління Національного Банку України  в Херсонській області та Університету банківської справи НБУ провели семінар-нараду. На нараді було  підведено підсумки впровадження курсу «Фінансова грамотність» в школах області.  Організатори звернулися до керівників шкіл міста і області з пропозицією віднайти можливості впровадження зазначеного курсу в усіх школах області.            

              За відгуками учнів курс «Фінансова грамотність» надзвичайно важливий для кожної людини.  Учні отримали певні навички у плануванні сімейного бюджету, навчилися користуватися пластиковими картками, знають свої права та відповідальність при отриманні запозичень, при страхуванні і т. п. Тому на майбутнє вважаю за необхідне і надалі продовжувати вивчення цього предмета.

 

 

 

 

 

 

Пошук
Архів записів

ліцей журналістики © 2016
Конструктор сайтів - uCoz