НВК "Школа - ліцей журналістики ... - Поради учням
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 09.12.2016, 22:18

НВК "Школа - ліцей журналістики...

Меню сайту

Поради учням

 

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ УЧНІВ

Терроризм

     Однією з серйозних загроз сучасного суспільства є тероризм. Майже щоденно здійснюються терористичні акти, унаслідок яких гинуть люди. Більшість цих злочинів здійснюються з використанням вибухових пристроїв. Нерідко це саморобні, нестандартні пристрої, що їх складно виявити, знешкодити або ліквідувати. Злочинці зазвичай поміщають їх в звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і потім залишають у багатолюдних місцях.

     -Якщо ви опинились у будинку (приміщенні, території), захопленому терористами, але не були ними знайдені, необхідно: 

 зберігати спокій та намагатись уникнути контакту з терористами; як можна тихіше повідомити правоохоронні органи про терористичну атаку, а також про своє місцезнаходження;
 не наближатись до дверей та вікон;
 чітко виконувати інструкції та команди правоохоронців;
 сховати свої документи та візитні картки.

Почувши про початок антитерористичної операції  необхідно: 

 лягти на підлогу обличчям вниз, поклавши руки долонями на потилицю;
 чітко виконувати команди співробітників антитерористичного підрозділу уникаючи різких рухів.
     У разі захоплення терористами як заручника необхідно:

 не провокувати своїми діями терористів на насильницькі дії;
 на вимогу терористів негайно віддати їм особисті речі;
 не реагувати на провокаційні дії терористів;
 не чинити опір озброєним терористам.

 

Міни та вибухонебезпечні предмети

     Міни і вибухонебезпечні предмети забрали і скалічили безліч людських життів.Цей жах триває і зараз. Натрапити на небезпечну «іграшку» можна практично скрізь: у лісі, у старому окопі, на свіжозораному полі, на власному городі й навіть на вулицях міст.

До вибухонебезпечних предметів належать:

- вибухові речовини — хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.

- боєприпаси - вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для враження живої сили супротивника. До боєприпасів належать: бойові частки ракет,

авіаційні бомби, артилерійські боєприпаси (снаряди, міни), інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни), ручні гранати, стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо),

піротехнічні засоби:

патрони, вибухові пакети, петарди;

- ракети (освітлювальні, сигнальні), гранати, димові шашки.

- саморобні вибухові пристрої - пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення: саморобні міни-пастки, міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою  ЗАБОРОНЕНО:

наближатися до предмета; пересувати його або брати до рук; розряджати, кидати, вдаряти по ньому; розпалювати поряд багаття або кидати до нього  предмет; приносити предмет додому, у табір, до школи.

У разі знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

1. Негайно повідомити чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту;

2. Не підходити до предмету, не торкатися і не пересувати його, не допускати до знахідки інших людей;

3. Припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмету.

4. Не користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).

5. Дочекатися прибуття фахівців; вказати місце знахідки та повідомити час її виявлення.

 

Слід пам’ятати, що розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.

 

Правила поведінки з незнайомими людьми

Однією з найбільш серйозних небезпек, що постійно підстерігає дітей і підлітків, особливо в міських умовах, може стати зустріч із небезпечними незнайомцями - людьми схильними до злочинних дій, психічно неврівноваженими, а також тими, хто перебуває в наркотичному чи алкогольному сп’янінні. Серед них можуть бути ґвалтівники, грабіжники, хулігани, убивці, маніяки та ін. Для того, щоб уникнути такої небажаної зустрічі, а якщо вона все ж таки відбулася, то зберегти своє життя й здоров'я необхідно знати й завжди дотримуватися простих й у той же час досить ефективних правил поведінки:
• Пам'ятайте, що небажана зустріч із небезпечним незнайомцем найбільш ймовірна влітку, в період з 21.00 до 1.00, узимку з 19.00 до 24.00. Місцем цієї зустрічі може бути пустельна вулиця, парк або сквер, запущений двір, гаражі, лісопосадки, привокзальні райони, під’їзд житлового будинку, ліфт тощо.
• Не вступайте у розмови з незнайомими людьми на вулиці, в міському транспорті, інших місцях, а у випадку коли поблизу немає інших людей не відповідати навіть на запитання незнайомців і при цьому не боятися виказати погане виховання. 
• Якщо незнайомці проявляють наполегливість в установлюванні контакту з вами необхідно терміново тікати від них. А якщо вони вас переслідують, необхідно голосно кричати й звати на допомогу.
• У випадку застосування незнайомцем фізичної сили, активно пручайтеся й голосно кричіть, “Рятуйте!”
• Не приймайте подарунків й особливо любих видів частувань від незнайомців: цукерок та інших кондитерських виробів, жувальних гумок, соків та інших солодких напоїв, у яких можуть знаходитися отрута та психотропні речовини.

• Ніколи не заходьте одні у під’їзди будинків, ліфти й інші замкнуті приміщення разом з незнайомими людьми. 
• Не піднімайтеся наодинці темними сходами, і ні в якому разі не заходьте в чужі квартири. У разі нападу кличте на допомогу. Кричить голосно “Пожежа”, тому що на цей заклик мешканці будинків більш активно реагують, і активно захищайтеся! Для цього застосовуйте всі види опору: свої зуби, нігті, шпильки, гребінці та інші предмети що є під рукою.
• Не сідайте в машину, якщо в ній перебувають незнайомі люди.
• Ніколи поодинці, без друзів або батьків, не надавайте допомогу незнайомим людям у перенесенні речей, особливо до них додому або до їхньої машини.

• У ситуації, коли фізично сильніші за вас незнайомі люди вимагають у вас гроші або речі - віддайте їм те, що вони хочуть, при цьому постарайтеся їх запам'ятати й відразу ж повідомите про те, що трапилося міліцію, за телефоном 02 або безпосередньо першому співробітникові міліції, якого ви зустрінете. 

 
Поради психолога
            Як готувати домашні завдання Рекомендації психолога учням 1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання. 2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний. 3. Точно й детально записуй, що задано з кожного предмета. 4. Навчися користуватися словниками й довідниками. З’ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках. 5. Якщо в тебе є комп’ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо. 6. Якщо матеріал, який подавали на уроці, є для тебе складним, повтори матеріал цього ж дня, навіть якщо наступний урок буде лише через кілька днів. 7. Починаючи виконувати завдання, думай не тільки про те, що треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити. 8. У разі потреби звертайся по допомогу до дорослого або однокласників. 9. Починаючи виконувати уроки, відкрий щоденник та подивися, чи всі завдання ти записав. 10. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання. 11. Прибери зі столу все зайве – те, що може відвертати твою увагу. Приготуй те, що потрібно для виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, словники, довідники тощо). Після того, як підготуєшся до уроку, прибери все, що тобі не потрібно. Залиш лише необхідні речі для виконання наступного. 12. Між підготовками домашніх завдань з різних предметів роби перерви. 13. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам’ятати. 14. Перш ніж виконувати письмові завдання, зрозумій і вивчи правила до них. 15. Читаючи параграф підручника, став собі запитання: „Про що (або про кого) йдеться в цьому тексті?” тощо. 16. Шукай зв’язок кожного нового поняття, явища, про яке ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш. Співвіднось нове з уже відомим. Стеж за тим, щоб це були не випадкові, зовнішні зв’язки, а головні зв’язки за змістом. 17. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацьовуй кожну окремо. Використовуй метод ключових слів. 18. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, упродовж кількох днів, рівномірно розподіляючи навантаження. 19. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам’ятати матеріал. До них можна звертатися, відповідаючи на уроці. Чим краще ти вмієш користуватися картами, схемами, таблицями, тим вищою буде оцінка. 20. Складай план усної відповіді. 21. Перевіряй себе. Пам’ятай Ми краще запам’ятовуємо: - те, чим постійно користуємося; - те, до чого нам треба буде повернутися (перервані дії); - те, що нам потрібно; те, що пов’язано з іншими нашими знаннями.
Пошук
Архів записів

ліцей журналістики © 2016
Конструктор сайтів - uCoz