Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 26.09.2017, 23:04

НВК "Школа - ліцей журналістики...

Меню сайту

Поради психолога

Поради психолога   молодому учителю

ШАНОВНІ ВЧИТЕЛІ!

            Поставтесь до педагогічної праці, як до головного змісту Вашого життя. Створіть у собі вчителя!

             Будьте ерудованими, відмінно знайте свій предмет, цікаво та доступно викладайте навчальний матеріал.

            Умійте поважати кожного учня і бачити в ньому особистість.

             Умійте керувати власними емоціями та розвивати позитивні почуття до дітей.

            Навчіться любити дітей. Люблячи їх, не заробляйте дешевого авторитету всепрощенням, невимогливістю – це розбещує дітей.

             Будьте справедливими, розумійте своїх учнів.

            Будьте вимогливими до себе, самокритичними, не порушуйте педагогічну етику.

            Умійте терпляче виправляти його помилки – думки, дії вчинки; навчіться переконувати.

            Будьте ввічливими, доброзичливими, життєрадісними, людяними.

            Хай завжди учні бачать у вас старшого друга, порадника, людину, яка підтримає, зрозуміє, дасть пораду.

            Ніколи не принижуйте людської гідності дитини, будьте непримиренними до подібних дій Ваших колег.

            Станьте вимогливими та будьте витриманими у стосунках з учнями.

ПОРАДИ ВЧИТЕЛЯМ ДЛЯ ПОЛІПШЕННЯ НАСТРОЮ

1. Будьте оптимістами! Педагогіка – наука оптимістична (утім, як і будь-яка наука, песимістичний тільки дилетант).

2. Не забувайте головного: діти – істоти парадоксальні (дорослі – теж).

3. Якщо в тебе з”явилося бажання вигнати учня з класу, вийди сам.

4. Учителю, вітайся з дітьми, це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите "здрастуй”, теж можна виховувати і піднімати собі настрій.

5. Вмійте бути ледачим! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати про себе. Пам”ятайте: думати про себе – ваш головний обов”язок.

6. Хваліть себе самого тричі на день: уранці, удень і ввечері. Застосовуйте таку магічну формулу самонавіювання:”Я геніальний, найкращий педагог. Усім педагогам педагог, мене діти слухаються, мене батьки поважають, мене адміністрація любить, а як я сам себе люблю, цього і не висловити”.

ЗОЛОТІ ПРАВИЛА ПЕДАГОГА

1. Прийшов у школу - зроби розумне й шляхетне лице.

2. Кожного разу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство і про всяк випадок з'їж морозиво.

3. Гроші та педагогіка мало сумісні.

4. Нехай всі манекенниці світу, побачивши твою усмішку, подадуть у відставку.

5. Не заходь в душу до дітей, якщо тебе про це не просили.

6. Іди на урок з радістю, виходь з уроку з приємною втомою.

7. Жартуй до тих пір, доки не навчишся.

8. Пам'ятай: поганий лікар може забрати життя, поганий учитель - спопелити душу.

9. Приходити на урок слід настільки підготовленим, щоб знати точно: для чого прийшов, куди прийшов, що будеш робити і чи буде від цього добре.

10. Кожного разу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, рахуй до мільйона.

11. Намагайся їсти кожен день.

12. Люби свою адміністрацію так само, як і вона тебе, і ти проживеш довге і щасливе педагогічне життя.

13. Ніколи не чекай похвали, а намагайся відразу ж з'ясувати, як з нею йдуть справи.

14. Люби кого-небудь крім школи, і тоді у тебе буде все в порядку.

15. Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти артист, ти кращий педагог країни, ти найщасливіша людина.

16. Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти знаєш.

17. Пишайся своїми помилками, і тоді у тебе їх буде з кожним роком все менше.

18. Вищим проявом педагогічної успішності є усмішка на обличчях дітей.

19. Якщо ти вмієш самий звичайний факт подати як відкриття та домогтися подиву і захоплення учнів, то можеш вважати, що половину справи ти вже зробив.

20.Пам'ятай: хороші педагоги живуть довго і майже ніколи не хворіють.

21. Віддай школі все, а вийшовши зі стін школи, почни нове життя.

22. Постарайся завжди бути здоровою, навіть якщо в цей хтось не повірить.

23. Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі вслід: "Он вчителька пішла".

24. Не спи на уроці; дурний приклад заразливий.

25. Під час опитування зобрази на обличчі граничний інтерес.

26. Пам'ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, значить, ти робиш щось не те.

27. Добре, якщо пізно увечері, коли ти згадаєш своїх учнів, обличчя твоє осяє посмішка.

 Рекомендації для вчителя "ЩОБ УНИКНУТИ «ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ»

1. Плануючи робочий день, обов’язково виділяйте час для емоційного відпочинку. Так, обідню перерву можна із користю для здоров’я провести в найближчому парку або просто на вулиці, змінивши робочу обстановку. «Подорож» у переповненій маршрутці додому або на роботу можна замінити на прогулянку пішки.

2. Плануйте робочий тиждень, місяць із визначенням короткострокових і довгострокових цілей роботи, що дозволить фокусуватися на необхідних діях, підвищить мотивацію діяльності та зменшить кількість невиправданих емоційних витрат. Варто виділяти завдання та цілі, що є пріоритетними або такими, що виконуються найшвидше.

3. Варто впорядкувати власні думки та бажання. Не слід хапатися за все й одразу в гонитві за примарним результатом або похвалою керівника. Виділіть час для зустрічей із друзями, відпочинку із коханою людиною поза межами звичної повсякденності, відвідин мистецьких або спортивних заходів. Вихідні, особливо в теплу пору року, корисно проводити на відкритому повітрі, уникаючи пасивного проведення часу перед телевізором на дивані.

4. У пригоді стане професійний розвиток і самовдосконалення (обмін професійною інформацією з колегами, що дає відчуття світу ширшого, ніж той, який існує всередині окремого колективу – курси підвищення кваліфікації, конференції тощо). Крім суто професійної користі, такі заходи покликані активізувати взаємозв’язки з колегами, активне спілкування в нових умовах, а це відволікає від буденності та рутини.

5. Банальним, але важливим компонентом боротьби зі стресом є підтримування гарної фізичної форми. Між станом тіла й розумом є тісний зв’язок: неправильне харчування, зловживання спиртними напоями, тютюном посилюють прояви синдрому вигоряння. Ні за яких обставин не можна нехтувати повноцінним сном, адже тільки в цей час мозок відпочиває та накопичує енергію на наступний день ;

6. Нове хобі може не тільки додати задоволення у житті, а й допомогти почуватися більш мотивованим. Години, присвячені, приміром, вишиванню, збережуть дні, присвячені пошуку емоційного заспокоєння.

7. Категоричним правилом має стати відмові від роботи вдома та обговорення робочих проблем поза роботою.

8. Зрештою, візьміть відпустку та просто забудьте про проблеми на роботі.

 Пам’ятайте: «Це ваше життя, і ви живете тільки один раз!»

 РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГАМ У РОБОТІ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

1. Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.

2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.

3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда”. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність – зловмисне прилюдне приниження унікальних можливостей і навіть сарказм з боку вчителя – звичайно, недопустимі.

4. Учителеві треба пам’ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.

Поради психолога "10 способів допомоги підлітку у боротьбі зі стресом"                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Наше життя швидшає.
І на дитину в підлітковому віці лягає величезне навантаження. Для того, щоб ваша дитина могла боротися зі стресом, їй необхідно навчитися самій розпізнавати, коли і які емоції, відчуття можуть викликати стрес, і як з ним боротися. Тривожність: зверніть увагу вашої дитини на такий момент. Якщо її увагу постійно займає думка, наприклад «Я турбуюся про..., мене турбує...»; якщо вона постійно робить невимушені рухи (закручує волосся, кусає нігті,) - це ознаки нервозності. Дитина повинна навчитися стежити за собою, розпізнавати їх. Звернення за допомогою: дитина не повинна справлятися зі всім наодинці. Якщо у неї занадто багато обов'язків, вона може попросити батьків, братів і сестер, друзів допомогти їй. Навіть проста душевна розмова про те, як у неї багато проблем, вже дасть деяку емоційну підтримку. Планування: навчіть дитину планувати свій день. Якщо їй належить виконати яке-небудь нелегке завдання, краще всього розділити його на частини і виконувати кожну частину за якийсь певний проміжок часу. Такий підхід допоможе перемогти тривожність. Виділення видів діяльності, за допомогою яких можна відпочити: навчіть вашу дитину знаходити час на відпочинок. Допоможіть їй скласти перелік тих видів діяльності, за допомогою яких можна відвернути увагу і відпочити. Це може бути зустріч з друзями, заняття спортом, музикою. Аналіз поразок: якщо ваша дитина потерпіла в чомусь невдачу, навчіть її отримувати з цього користь. Замість того, щоб картати себе: «Я погано написала контрольну, тому що я дурна і нічого не умію робити, і нічого у мене не виходить...», вона повинна реально дивитися на речі: «Я погано написала роботу, значить, щось не довчила». Це допоможе їй наступного разу уникати подібних неприємностей і вірити в свої сили. Повноцінний сон і добре харчування: Ваша дитина має знати, що сон і нормальне харчування необхідні для того, щоб були сили зі всім справлятися. Позбавлення від негативних емоцій: як допомогти дитині позбавитися постійних негативних думок і відчуттів, які не дають спокою. Можна порадити їй завести щоденник, в якому вона би описувала свої відчуття, тим самим матеріалізуючи їх на папері, звільняючись від них і розуміючи те, що за ними стояло.
        Ставте перед собою цілі, але в межах розумного: навчіть вашу дитину визначати реально цілі, яких можна досягти , і правильно оцінювати свої сили і можливості. Пріоритети: коли день вашої дитини є списком справ і ніякої вільної хвилини, щоб розслабитися і поганяти м'яч надворі, навчіть її зі всієї маси виділяти найголовніше і починати з нього. Іноді все-таки варто відкласти назавтра те, що можна зробити сьогодні. Фізичні вправи: спорт зміцнює організм дитини, робить його енергійнішим, витривалішим, стійкішим до стресів. Ви повинні привчити вашу дитину до активних видів діяльності, неважливо - чи буде це біг, плавання або просто ходьба. Хай вона обере сама на свій розсуд.
Пошук
Архів записів

ліцей журналістики © 2017
Конструктор сайтів - uCoz