НВК "Школа - ліцей журналістики ... - Поради психолога
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 02.12.2016, 21:00

НВК "Школа - ліцей журналістики...

Меню сайту

Поради психолога

Поради психолога
         Поради батькам щодо оцінювання ліцейських "успіхів" дітей З боку батьків у стосунках зі своїми дітьми необхідно зменшувати хворобливість переживань дітей з приводу невдач, допомагати їм емоційно переборювати ситуації, які пов'язані з ліцейськими оцінками. Похвала необхідна, але треба вказати на помилки, недоліки, неточності. Як ставитись до ліцейської оцінки в сім'ї? Як зробити так, щоб Ваше ставлення позитивно впливало на Вашу дитину, а не пригнічувало її ще більше.
Правило 1:заспокойтесь. Сконцентруйте свою увагу на диханні: один, два, ...десять Відчуйте спокій, рівновагу. Згадайте про свої колишні "успіхи". "Постійте в черевиках" своєї рідненької дитини. А ось тепер можна починати розмову, а може... тільки вислухати дитину, співчуваючи її бідам, а може... допомогти розібратись у складній теоремі, а може... Пам'ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі "газ" і натиснути на гальма.
Правило 2: не поспішайте. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини "все і зараз". Ми вимагаємо негайних успіхів, іноді не отримуємо їх, але при цьому навіть не уявляємо, як нашкодили. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її -вона це робить: все завчає, а потім починає ненавидіти навчання, ліцей, а може й ...Вас.
Правило 3: безумовна любов. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у ліцеї. Вона відчуває Вашу любов, і це допомагає їй бути впевненою в собі і подолати невдачі. А як же ставитися до невдачі? Вона Вас засмучує і... все.
Правило 4: не бийте лежачого. Двійка, а для когось і четвірка - достатнє покарання, тому недоцільно двічі карати за одні і ті ж помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5: щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один той недолік, якого Ви найбільше хочете позбавитися, і говоріть тільки про нього.
Правило 6:вибирайте найголовніше, порадьтесь з дитиною, почніть з ліквідації тих ліцейських труднощів, котрі найзначущі для неї самої. Але якщо Вас обох турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одночасно і виразності, і переказу.
Правило 7: головне: хваліть виконавця, критикуйте виконавця. Дитина схильна будь-яку оцінку сприймати глобально, вважати, що оцінюють всю її особистість. У Ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи. П
равило 8:найважче: оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та успіхами-неуспіхами іншого учня.
Правило 9: не скупіться на похвалу; будуючи відносини з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на ліцейські оцінки, нема такого двієчника, котрого не можна за щось похвалити.
Правило 10:виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе триматися, укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль. Оцінювати дитячу працю потрібно досить індивідуально, тактовно, саме при такій оцінці в дитини нема ні ілюзії повного успіху, ні відчуття повної невдачі.
Правило 11:ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі, і вона спробує їх досягти. Не спокушайте дитину цілями, яких неможливо досягти.
Правило 12: не рвіть останню нитку. Досить часто дорослі вимагають, щоб до занять улюбленою справою (хобі) дитина виправила свою успішність у навчанні. У ряді випадків така заборона має стимулюючий характер і справді спонукає дитину до навчання. Але буває це тоді, коли справи з навчанням ще не дуже запущені і до нього ще є інтерес. Якщо ж його вже нема, а в дитини є хобі, сфера живого інтересу, то треба не забороняти, а всіляко це підтримувати, бо це саме та ниточка, за яку можна витягнути дитину до активного життя у навчанні. Для того, щоб ці правила виявились ефективними, необхідно їх об'єднати: дитина повинна бути не об'єктом, а співучасником власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати свої досягнення. Уміння себе оцінювати є необхідним компонентом уміння вчитися - головного засобу подолання труднощів у навчанні.
Пошук
Архів записів

ліцей журналістики © 2016
Конструктор сайтів - uCoz