Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 13.11.2018, 07:30

НВК "Школа - ліцей журналістики...

Меню сайту

Поради психолога

 Рекомендації психолога батькам п'ятикласників

У п'ятому класі багато що для дітей стає новим: учителі, предмети, форма навчання, а інколи і однокласники. Найбільш складним для п'ятикласника є перехід від одного звичного вчителя до взаємодії із декількома вчителями-предметниками. Ламаються стереотипи, самооцінка дитини: адже тепер його оцінює не один педагог, а декілька. Важливі моменти переходу з початкової школи в середню:

  • Діти пізнають свої слабкі і сильні сторони
  • Діти вчаться дивитися на себе очима різних людей
  • Діти вчаться гнучко перебудовувати свою поведінку залежно від ситуації і людини, з якою спілкуються.

Труднощі переходу з початкової школи в середню:

  • Поступове зниження інтересу до учбової діяльності.
  • Складні фізіологічні зміни, супроводжуючі статеве дозрівання.
  • Небезпечні експерименти (куріння, сумнівні знайомства, «погані» компанії)

Як привчити дитину до читання…

Книга - джерело знань, це знає кожна доросла освічена людина. Але як сформувати таке ж відношення до літературних джерел у дитини? Відповідь проста - як тільки якісь питання виникають у неї, відсилайте її до літератури.

Тут величезну допомогу нададуть різні енциклопедії. Але і про художню книгу не варто забувати. Хороша книга дає відповіді на багато питань і розширює кругозір.

Ніколи не примушуйте дитину читати, не відводьте для читання спеціального часу. Адже читання – це задоволення, а не покарання.

При формальному підході і читання буде формальним: після закінчення книжкової години дитина просто закриє книжку на півслові. І так само варто уникати висловлювань типу: «Отримав двійку? Тоді замість прогулянки сиди і читай!».

Таким методом, погодьтеся, дуже важко формувати позитивне ставлення до читання.

Книга повинна служити джерелом об'єднання дитини і дорослого.

Цілком зрозуміло, що в сім'ї, що читає, дитина із великим інтересом відноситиметься до літератури, чим в тій сім'ї, де переважно дивляться телевізор.

Намагайтесь уникати ситуації, коли ви, захопившись читанням, відмахуєтеся від малюка: «Не заважай, почитай свою книжку!». Дитина зрозуміє - книга ворог, вона відволікає маму.

Читайте із дитиною разом: розділ - вона, розділ - ви. Лише обирайте книжку, цікаву вам обом. Дитина не повірить, що від читання можна отримувати задоволення, якщо ви будите позіхати від нудьги.

         Поради батькам щодо оцінювання ліцейських "успіхів" дітей.
З боку батьків у стосунках зі своїми дітьми необхідно зменшувати хворобливість переживань дітей з приводу невдач, допомагати їм емоційно переборювати ситуації, які пов'язані з ліцейськими оцінками. Похвала необхідна, але треба вказати на помилки, недоліки, неточності. Як ставитись до ліцейської оцінки в сім'ї? Як зробити так, щоб Ваше ставлення позитивно впливало на Вашу дитину, а не пригнічувало її ще більше.
Правило 1:заспокойтесь. Сконцентруйте свою увагу на диханні: один, два, ...десять Відчуйте спокій, рівновагу. Згадайте про свої колишні "успіхи". "Постійте в черевиках" своєї рідненької дитини. А ось тепер можна починати розмову, а може... тільки вислухати дитину, співчуваючи її бідам, а може... допомогти розібратись у складній теоремі, а може... Пам'ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі "газ" і натиснути на гальма.
Правило 2: не поспішайте. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини "все і зараз". Ми вимагаємо негайних успіхів, іноді не отримуємо їх, але при цьому навіть не уявляємо, як нашкодили. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її -вона це робить: все завчає, а потім починає ненавидіти навчання, ліцей, а може й ...Вас.
Правило 3: безумовна любов. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у ліцеї. Вона відчуває Вашу любов, і це допомагає їй бути впевненою в собі і подолати невдачі. А як же ставитися до невдачі? Вона Вас засмучує і... все.
Правило 4: не бийте лежачого. Двійка, а для когось і четвірка - достатнє покарання, тому недоцільно двічі карати за одні і ті ж помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5: щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один той недолік, якого Ви найбільше хочете позбавитися, і говоріть тільки про нього.
Правило 6:вибирайте найголовніше, порадьтесь з дитиною, почніть з ліквідації тих ліцейських труднощів, котрі найзначущі для неї самої. Але якщо Вас обох турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одночасно і виразності, і переказу.
Правило 7: головне: хваліть виконавця, критикуйте виконавця. Дитина схильна будь-яку оцінку сприймати глобально, вважати, що оцінюють всю її особистість. У Ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.                                                                                                                                                                                                             Правило 8:найважче: оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та успіхами-неуспіхами іншого учня.
Правило 9: не скупіться на похвалу; будуючи відносини з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на ліцейські оцінки, нема такого двієчника, котрого не можна за щось похвалити.
Правило 10:виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе триматися, укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль. Оцінювати дитячу працю потрібно досить індивідуально, тактовно, саме при такій оцінці в дитини нема ні ілюзії повного успіху, ні відчуття повної невдачі.
Правило 11:ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі, і вона спробує їх досягти. Не спокушайте дитину цілями, яких неможливо досягти.
Правило 12: не рвіть останню нитку. Досить часто дорослі вимагають, щоб до занять улюбленою справою (хобі) дитина виправила свою успішність у навчанні. У ряді випадків така заборона має стимулюючий характер і справді спонукає дитину до навчання. Але буває це тоді, коли справи з навчанням ще не дуже запущені і до нього ще є інтерес. Якщо ж його вже нема, а в дитини є хобі, сфера живого інтересу, то треба не забороняти, а всіляко це підтримувати, бо це саме та ниточка, за яку можна витягнути дитину до активного життя у навчанні. Для того, щоб ці правила виявились ефективними, необхідно їх об'єднати: дитина повинна бути не об'єктом, а співучасником власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати свої досягнення. Уміння себе оцінювати є необхідним компонентом уміння вчитися - головного засобу подолання труднощів у навчанні.
 

 

Пам’ятка батькам п’ятикласників

· Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

· Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

· Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

· Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

· Обов’язково дотримуйтесь режиму дня. Потрібно пристосувати режим дня так, щоб він позитивно впливав і на режим харчування, сон, прогулянки, і на виконання домашніх завдань, тощо.

· Головне новоутворення підліткового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Під

Пошук
Архів записів

ліцей журналістики © 2018
Конструктор сайтів - uCoz